torsdag 27 september 2007

Nya upptäckter!



Hej hej!
Då har man varit på ytterligare ett BVC besök. 64 cm lång, det innebär att jag vuxit hela 10 cm sen jag föddes. Viktökningen har saktat ner lite, nu väger jag 6765 gram. Nästa gång jag ska till BVC är det dax för vaccination- mot 5 olika sjukdomar. Tack och lov blandar de en stor cocktail så jag får bara en spruta. Sköterskan sa att jag har bra lår för att ta spruta, hmm.... vad menar hon med det?
Igår var jag och mamsen på barnvagnsgympa i Malmö. 20 mammor med barnvagn sprang runt i Pildammsparken. Det belv löpning, situps, armhävningar mm. Jag tycker att morsan ser lite mör ut idag. Jag tyckte inte det var så farligt. :-)
För övrigt så mår jag bra, upptäcker nya saker varje dag. Jag tycker att mina händer smakar himla gott och denna veckan har jag kommit på att det är roligt att räcka tunga, så det gör jag hela tiden.
Ha det gott, kram från mig! /Lovis

1 kommentar:

Anna-Karin sa...

Hej på er Lovis och Anneli!

Jag försöker att hålla mig uppdaterad på eran bloggsida också - jag håller med Anneli att det är kul att se hur ni har det och vad ni hittar på.
Jag har hört talas om de barnvagsgrupperna - fast mera att man är ute och går långa promenader ihop. Det där lät ju mer avancerat! :)

Det är bra att du växer Lovis det är tecken på välmående :)! Oscar är likadan växer så att det knakar. Han hälsar för övrigt och tackar för den fina bodyn!

Igår var jag ute med jobbet så det var väldigt trevligt faktiskt. Skönt att få tänka på något annat en stund och vara "sig själv" enbart!

Må så gott så hörs vi!
Kram Anna-Karin och Oscar